Serverele sunt o componenta importanta din infrastructura IT a oricarei companii, iar performanta acestora este esentiala pentru o productivitate sporita si operatiuni eficiente. Pentru o functionare optima a serverelor existente, companiile au nevoie de suport IT specializat in administrarea serverelor, care sa ofere proactivitate si garantii contractuale.
Serverele sunt monitorizate proactiv, urmarindu-se disponibilitatea resurselor (de exemplu: spatiul pe disc, memoria disponibila, gradul de ocupare al procesorului) si a serviciilor ce ruleaza pe servere (de exemplu: baze de date, servere web sau servere de aplicatii).
Pe langa monitorizarea continua, pentru fiecare server se realizeaza un plan de intretinere periodic de catre echipa tehnica, astfel incat sa afecteze cat mai putin performantele de functionare ale serverului.
Administrarea serverelor implica:
- Instalare si configurare server;
- Integrare servere in arhitecturiile existente si distribuirea rolurilor;
- Implementare/configurarea si administrare servere de fisiere cu acces pe baza unei liste de acces;
- Implementare/configurare si administrare serviciu Domain Controller;
- Implementare/configurare si administrare serviciu DNS;
- Implementare/configurare si administrare serviciu DHCP;
- Implementare/configurare si administrare serviciu de prezenta online Apache/Nginix;
- Implementare/configurare si administrare servicii Memcache, Varnish, SOLR;
- Implementare/configurare si administrare serviciu FTP;
- Implementare/configurare si administrare serviciu VPN;
- Implementare/configurare si administrare servicii baze de date(MySql/PostgreSQL);
- Implementare/configurare si administrare serviciu Firewall;
- Implementare/configurare si administrare serviciu de E-mail;
- Implementare/configurare si administrare servere de aplicatii specifice;
- Optimizarea functionarii serverelor;
- Monitorizarea si realizarea unui plan de intretinere periodic;
- Managmentul functiilor pe care acesta le indeplineste.