Asterisk este un software care implementează o "centrală" de birou (PBX) ce permite unui număr de telefoane atașate să efectueze convorbiri între ele și către telefoane din exterior (incluzând PSTN). Soluția include software pentru funcții care erau disponibile până acum doar în sistemele cu centrale comerciale costisitoare: casuță vocală, apel de tip conferință, răspuns vocal interactiv (cu meniuri telefonice), distribuirea automată a apelurilor.
Poate cea mai interesantă caracteristică de astăzi a softului Asterisk este suportul pentru multe protocoale de Voce peste IP (VoIP), incluzând SIP, H.323 și MGCP. Asterisk poate să conlucreze cu majoritatea telefoanelor SIP, comportându-se atât ca server registrar cât și ca o pasarelă între telefoanele IP și rețeaua PSTN. Dezvoltatorii Asterisk au proiectat de asemenea un nou protocol numit IAX, pentru a transporta în mod eficient apeluri între două sau mai multe centrale Asterisk.
Prin susținerea acestor multitudini de servicii telefonice tradiționale precum și a serviciilor de Voce peste IP, Asterisk le permite utilizatorilor să dispună de sisteme telefonice eficiente, sau să migreze treptat de la sistemele actuale către noile tehnologii. Alții aleg să folosească serverele Asterisk pentru a înlocui un PBX mai vechi, pentru a dispune de funcții noi (precum căsuță vocală sau meniuri telefonice) sau pentru a obține o reducere a costurilor prin folosirea apelurilor prin Internet (VoIP).
Instalam si configuram software personalizat Asterisk pe servere cu distributie Linux in functie de necesitatile efective ale clientului. Solutia contine servicii de Voicemail, Music on Hold, IVR, Multiple Extensions si altele. Personalizam DIALPLAN-ul clientului si executam un Custom Config pentru intreaga retea de telefonie smart.
Promovam si recomandam telefoanele VoIP CISCO si DIGIUM ca solutie pentru telefonie cu un raport calitate / pret optima.